fbpx

Enkele snelle growth hacking tips voor 2021

Advertentiebudgetten staan momenteel op een laag pitje door de Coronacrisis van de voorbije maanden. Als ondernemer is het nu kwestie om zo goed mogelijk na te denken hoe je jouw geld verdeelt en besteedt om aan leadgeneratie te doen. Lees zeker verder voor enkele tips  om je conversies organisch te boosten.  

#1 Plaats je USP’s above the fold
Door je unique selling points (USP’s) van je aanbod boven de vouw (above the fold) te plaatsen, kan je de bezoeker triggeren om een actie te ondernemen. 65% van de bezoekers scrollen niet dieper op je landingspagina. Het lettertype van deze copy is idealiter 30pt of groter. Hierdoor kunnen gebruikers snel bepalen of het product of dienst voor hen relevant is nog voordat ze nog meer tijd op je site verspillen. Een volgende kleine tip is om ook je CTA (Call To Action) above the fold te plaatsen.

#2 Pdf download pagina
Een manier om je geloofwaardigheid te vergroten en jezelf als een voorbeeld van autoriteit te tonen, is om je verkeer naar een pagina te sturen waar je je bezoekers een pdf kunnen downloaden waarin ze mogelijk geïnteresseerd zijn. Zo kan je e-mailadressen capteren van nieuwe bezoekers die interesse vertonen in je product of dienst. Het is een gemakkelijke manier om de bovenkant van je trechter te vullen met kwalitatieve leads.

#3 Verhoog de zichtbaarheid van je zoekbalk 
Probeer je zoekbalk groter en zichtbaarder te maken voor je bezoekers op je site. Hierdoor kunnen ze gemakkelijker de pagina of het product vinden waarnaar ze zoeken. Hoe prominenter een zoekbalk is, hoe groter de kans dat een gebruiker het ziet als een aanbevolen manier om producten te vinden.

#4 Social proof
Probeer beoordelingen en recensies van klanten op je site toe te voegen. Dit is een van de meest geloofwaardige manieren om vertrouwen op te bouwen. De perfecte plaats om deze beoordelingen te plaatsen, is net onder de koopknop. Maak niet de fout om beoordelingen te vervalsen, want gebruikers doen doorgaans hun uiterste best om te valideren dat de beoordelingen echt zijn en zullen de aankoop snel staken als dat vertrouwen wordt geschonden.

#5 Voeg schaarste toe
Stimuleer de interesse van gebruikers en vergroot de kans op conversie door de schaarste van je aanbod aan te geven. Bied bijvoorbeeld een tijdelijke verkoop, een limited edition product of een evenement met beperkte aanwezigheid aan. Het gevoel van schaarste en het potentieel om een product of deal mis te lopen, zal gebruikers ertoe aanzetten om op kopen te klikken.