fbpx

Mindset die je moet hanteren in deze bizarre tijden

We kunnen er niet meer omheen. Het Coronavirus houdt ons land in een ijzersterke greep. Het is niet enkel een bedreiging voor de volksgezondheid maar helaas ook voor de economie. Het sociale leven is ondertussen stilgevallen en duizenden handelaars zijn tijdelijk of zelfs permanent gesloten. Maar hoe moet het dan wel? Hoe overleef jij als onderneming deze oorlog tegen een onzichtbare vijand?

In tijden van paniek en chaos is het nogal makkelijk om je mindset negatief te laten beïnvloeden. Negatieve berichtgeving overal zorgt ervoor dat je niet helder meer kan denken of erger nog, beslissingen maken. Het beste wat je kan doen? Je kalmte (proberen) bewaren, diep in- en uitademen en er het beste van proberen maken. Waarom? Het virus is er nu eenmaal, de omstandigheden kunnen we nu eenmaal niet veranderen.

Pas je boodschap aan naargelang de situatie
Of je doel nu harde conversies of zachte conversies zijn, het is belangrijk dat je boodschap wordt aangepast naargelang de situatie. Niemand heeft in deze tijden boodschap aan een zuiver verkooppraatje. Vraag jezelf af wat jij kan doen om hen door deze moeilijke periode te trekken. Motiveer anderen om hun dagen door te komen, lever een meerwaarde en geef zin aan hun leven.

Wat je ook doet, gebruik nooit het virus als een marketing invalspunt. Boodschappen die vertrekken vanuit angst, zien we vaak genoeg op verschillende kanalen. Spreek in plaats daarvan eerder vanuit het positieve aspect van hoe jouw dienst/product van meerwaarde kan zijn. Vertel je volgers waarom ze nu (meer dan ooit) moeten investeren in coaching, je opleiding,… Laat het allemaal om hen draaien, niet om jou.

” Boodschappen die vertrekken vanuit angst, zien we vaak genoeg op verschillende kanalen. Spreek in plaats daarvan eerder vanuit het positieve aspect van hoe jouw dienst/product van meerwaarde kan zijn. “

Bereid je voor op post-Corona
Hoe onwaarschijnlijk dit nu ook allemaal klinkt, er komt wel degelijk een post Corona periode. Een van de belangrijkste vragen die je nu aan jezelf moet stellen, is of de impact van het virus vooral op korte of op lange termijn geldig is voor jouw onderneming. Fysieke winkel zullen beter even stoppen met bepaalde activiteiten, terwijl online shops net wat extra gaan moeten doen. Dit is zo omdat nu iedereen online gaat shoppen. Maar wees niet getreurd: zelfs al ligt je bedrijf nu plat of draai je slechts 20% van je normale omzet, deze situatie zal vroeg of laat eindigen. Daarom is het ook belangrijk om je voor te bereiden op de post-Corona periode.

Wil je meer informatie over de verschillende mogelijkheden voor je digitale marketingstrategie binnen je bedrijf in deze vreemde tijden? Aarzel dan zeker niet om ons te contacteren. We helpen je graag verder zodat je bedrijf Corona proof wordt gemaakt.