fbpx

Maak het verschil in deze vreemde tijden

In de vorige blogpost hebben we het even gehad over de juiste mindset hanteren tijdens deze crisis. Nu kijken we even naar de praktische kant. Hoe ga je nu juist om met heel deze situatie wanneer je merkt dat er minder opdrachten binnenkomen of wanneer er gewoon minder werk is? Gelukkig zijn er een aantal zaken die je altijd kan doen om je onderneming optimaal te ondersteunen. Wij leggen het even uit!

Maak het verschil met klantbeleving
Het is vandaag de dag relatief moeilijk om nieuwe klanten aan te trekken. Dit is te wijten aan de voorzichtigheid die momenteel in iedereen zijn mindset ingebakken zit. Iedereen is namelijk voorzichtiger met wat ze uitgeven en met wie ze net in zee willen gaan. Gelukkig kan je wel je al bestaande klanten een optimale service aanbieden.

Nu je toch tijd omhanden hebt, maak daar je prioriteit van. Geef je bestaande klanten een VIP-behandeling. Leg hen in de watten, verzorg ze goed je kan. Presteer boven hun verwachtingen, bied hen steun aan waar nodig en vraag vooral waar zij nood aan hebben. Wanneer deze bizarre periode voorbij is, zullen deze klanten niet vergeten wat je voor hen hebt betekend. Als gevolg zal je zien dat zij met plezier ambassadeurs zullen zijn voor jouw merk.

Breng je bedrijf terug naar haar roots
Je bedrijf willen laten groeien in een korte periode is mogelijk. Wat ook mogelijk is? Je bedrijf op een foute manier laten groeien binnen een korte periode. Zeker nu. Onbezonnen allerlei growth hacks toepassen om zo op avontuur te gaan, is not done. Wat je beter wel eens doet, kijk naar de basis van je marketing en je onderneming. Keer terug naar je roots.

” Wanneer deze bizarre periode voorbij is, zullen deze klanten niet vergeten wat je voor hen hebt betekend.”

Vooraleer je haastige beslissingen maakt om bijvoorbeeld een online luik te creëren voor je business, kijk dan eerst eens of je basis goed zit. Kan je in mensentaal uitleggen wat je doet en voor wie? Beschik je over een goed converterende website? Zit je content en storytelling op één lijn? Wanneer je “neen” antwoordt op één van deze drie vragen, gebruik dan deze tijd om de fundamenten van je onderneming te bepalen. Hierna kan je overgaan tot het uitwerken van een marketingstrategie voor op lange termijn.

Denk na over je lopende online campagnes
Ben je actief in de horeca of in de reisindustrie? Dan lijkt het ons zeker een goed moment om je online marketingstrategie in een (tijdelijk) nieuw jasje te steken. Praten over reizen naar het buitenland of het promoten van op restaurant te gaan, is momenteel not done. Speel daarom in op lokale zaken waar mogelijk.

koffie met barista

Daarnaast is het ook zeer belangrijk om je data in het oog te houden van je lopende advertenties. Haal je nog steeds evenveel conversies binnen tegenover voorbije maand? Is je copy van je advertentie(s) nog steeds relevant en nuttig? Denk hier eens over na en pauzeer indien nodig je lopende campagnes.

Wil je meer weten over de verschillende mogelijkheden voor je digitale marketingstrategie binnen je bedrijf? Aarzel dan zeker niet om ons te contacteren. We helpen je graag verder zodat je bedrijf zeker in no time betere resultaten kan behalen.