fbpx

Hoe Corona een rol speelde op verschillende gebieden binnen verschillende industrieën

Dat COVID-19 een hele hoop maatregelen met zich meebrengt, heeft heel ons land ondertussen al ondervonden. Te beginnen met de lockdown die plaatsvond in maart tot het sluiten van de horeca dat nu plaatsvindt. De ene sector zal hier meer van voelen dan de andere. Dat het op ons allemaal een impact gaat hebben, dat is een feit. Klanten kunnen hun huis niet uit, je zaak wordt gesloten, mensen gaan voorzichtiger om met hun geld en ga zo maar verder. Maar welke impact heeft het Coronavirus tot nu toe al gehad binnen de digitale marketingwereld? Wij hebben het even voor je uitgezocht aan de hand van een aantal cases.

Imagocampagne
In een verzekeringskantoor in Israël werd er een imagocampagne gestart dit heel goed inspeelt op de actualiteit van het virus. Tijdens de twee weken quarantaine die de bevolking moest ondergaan, diende de autoverzekering niet meer betaald te worden. Dit omdat er toch niet met de auto werd gereden. Deze stunt ging als een lopend vuurtje rond. Een stunt als deze kan heel wat verkeer, visibiliteit en mogelijks meer conversies opleveren.

Say “cheese”… euh quarantine?
Ben & Jerry’s gaan hierin nog een stapje verder. Maar of dit nu zo succesvol was, dat is in vraag te stellen. In een – ondertussen al verwijderde – Instagram post werd een persoon afgebeeld die in quarantaine thuis in de zetel zat. Deze persoon zat zichtbaar ziek in die zetel met een pot Ben & jerry’s. De copy die daaronder stond was volgende: “Zit je in quarantaine? Ben je het beu alleen te zijn? Laat ons je verwennen”. Hierbij nodigen ze hun volgers uit om foto’s van zichzelf in quarantaine te nemen en deze op Instagram te plaatsen met een korte beschrijving waarom zij net dienden verwend te worden.

Deze post werd verwijderd aangezien dit gewoon een niet zo slim initiatief is. Zieke mensen een foto laten nemen van zichzelf is niet bepaald een goede move voor een goed imago te creëren.

” Dat COVID-19 een hele hoop maatregelen met zich meebrengt, heeft heel ons land ondertussen al ondervonden. Te beginnen met de lockdown die plaatsvond in maart tot het sluiten van de horeca die nu plaatsvindt. “

Guinness, optimistische kijk weergeven
Er is altijd licht aan het einde van de tunnel. Deze visie wou Guinness graag meegeven aan haar volgers. Ze lieten dit heel duidelijk zien in hun recente St. Patrick’s Day commercial. Hierbij werd het virus niet direct benoemd maar werd er ingezoomd op het feit dat deze St. Patrick’s Day niet hetzelfde zal zijn als alle voorgaande. Maar Guinness verzekert haar kijkers dat “we weer zullen marcheren”. Deze boodschap was 100% in overeenstemming met de merkwaarden van Guinness en moedigde ook het publiek aan om veilig te blijven. Daarnaast gaf het ook een sprankeltje hoop mee en een beeld van de toekomst. We geraken hier wel bovenop. De video in kwestie kan je hieronder bekijken.


Wil je meer weten over de verschillende mogelijkheden voor je digitale marketingstrategie binnen je bedrijf? Aarzel dan zeker niet om ons te contacteren. We helpen je graag verder zodat je bedrijf zeker in no time betere resultaten kan behalen