fbpx

5 tips om jouw digitale marketingstrategie te boosten

Merk jij ook dat jouw marketingactiviteiten steeds minder leads en conversies opleveren? Of is dit proces gewoon nooit echt op gang gekomen? Boost je digitale marketing strategie optimaal dankzij deze 5 tips.

Probeer je doelgroep te begrijpen
De realiteit toont ons dat er heel wat bedrijven zijn die hun business pitchen zonder maar enig idee te hebben wie hun eigenlijke doelgroep is. De eerste stap om een optimale strategie op te stellen is dus transparantie creëren in de beoogde doelgroep. Zorg ervoor dat je het online gedrag begrijpt. Op welke sociale media kanalen is mijn doelgroep actief? In welke groepen mengen zij zich? Ontdek hoe ze praten, wat ze delen en verlangen. Ideaal is om hier een buyer persona voor te creëren en vervolgens een customer journey.

Zorg voor relevante content in iedere fase van de customer journey
Contentmarketing is tegenwoordig de meest effectieve manier om de juiste doelgroep te bereiken. Toch zien we dat heel wat B2B marketeers hier heel wat kansen laten liggen. Wij hebben enkele mini-tips hieronder even opgesomd om je contentmarketing op punt te zetten.

Tip 1: Bied de juiste informatie aan je prospecten die hen kan overtuigen om over te gaan tot beslissing.
Tip 2: Maak gebruik van verschillende varianten voor je content. Denk niet enkel aan de klassieke blogs maar ook aan video’s, infographics, e-books, enzovoort.
Tip 3: Voer een onderzoek uit naar de meest gestelde vragen en beantwoord deze in je content en niet enkel in je FAQ.

Maak gebruik van een blog op je website
Wanneer je regelmatig relevante content blijft plaatsen die steeds up-to-date is, verhoogt de kans op leads genereren. Verhoog hierbij ook weer de relevantie van je inhoud aan de hand van verschillende vormen content.

Optimaliseer hierbij jouw blog idealiter met:
– Relevante keywords → Gebruik deze in je titel, beschrijving en je alt-teksten.
– Een mobielvriendelijk design
– Een vraag in het begin of op het einde van je blog om zo reacties en interactie uit te lokken

Maak frequent en consistent gebruik van sociale media
Meeste B2B marketeers maken de foute opvatting dat sociale media niet relevant is voor hun beoogde doelgroep. Helaas is dit een foute conclusie. Dankzij sociale media kan je namelijk heel gericht een specifieke doelgroep bereiken. Onderzoek grondig op welke platformen je doelgroep te vinden is. Op deze kanalen kan je vervolgens adverteren of organisch bereik creëren. Test zeker een aantal zaken om erachter te komen wat het beste werkt voor je bedrijf.

” Meeste B2B marketeers maken de foute opvatting dat sociale media niet relevant is voor hun beoogde doelgroep. “

Zorg voor een synergie binnen je marketingactiviteiten
Wanneer er gebruik wordt gemaakt van meerdere vormen van marketing, zorg er dan voor dat deze mooi op elkaar aansluiten. Zo creëer je een perfecte synergie. Wanneer dit niet het geval is, zal je hoogstwaarschijnlijk minder kwalitatieve leads binnenhalen. Daarnaast bestaat de kans dat ook het vertrouwen zal dalen in jouw onderneming.

Daarom is het belangrijk dat je alle verschillende teams binnen je onderneming duidelijk laat communiceren met elkaar. Zo staat bijvoorbeeld het content-team in verbinding met het direct marketing team en het social media marketing team. Op deze manier is het voor iedereen duidelijk wat van wie verwacht wordt en wanneer. Communicatie is the key.

Wil je meer weten over de verschillende mogelijkheden voor je digitale marketingstrategie binnen je bedrijf? Aarzel dan zeker niet om ons te contacteren. We helpen je graag verder zodat je bedrijf zeker in no time betere resultaten kan behalen.